רמקולים לאספנים שכל אחד היה רוצה לקבל בירושה
אספנות רמקולים זה כמו אספנות מכוניות. כמו שאתה יכול לנהוג בכל פעם רק במכונית אחת ככה אתה יכול להשתמש רק בסט אחד של רמקולים בזמן נתון. אבל אתה יכול ליהנות להסתכל עליהם, לתקן אותם, לחשוב עליהם - זה חלק מהטירוף באספנות.
למי שרמקולים זה החיים שלו ומחפש משהו מעבר לקנייה בחנות הינה הרשימה שלנו של 8 רמקולים לאספנות של כל אחד היה מת לקבל בירושה (או למצוא על המדרכה). נספר קת על הייתרונות והמאפיינים הקוליים שכל אחד מגלם. הם כולם מעל גיל 30 וכבר לא ילדים אבל אם הם נשמרו היטב, סביר להניח שהם נשמעים טוב יותר מאשר רוב המוצרים שנמכרו היום! לכן, אם אתם לא היורשים היחידים, שווה שתמצאו לעצמכם עורך דין ירושה כריש.
קלסיקות של שנות ה-40
Western Electric 755a
זה היה רמקול שפותח עבור מערכת טלפון מבית בל ונועדה לספק למשרדים מערכת תקשורת עם שמע איכותי מובן שנשמע טבעי ולא מתכתי. פעם הרמקולים האלה גם היו מותקנים בתחנות רכבת, אז אם יש לכם דוד שעבד ברכבת ישראל אולי הירושה הנכספת תגיע ממנו.
קלסיקות של שנות ה-50
Quad ESL 57, 63
אלה רמקולים אלקטרוסטטיים פופולריים (ESLs) היו שם דבר בתחום פיזור הקול הרחבת הטרבל.
KLH-9 & Acoustat 1+1
אלה רמקולים יפיפיים בעיצוב ארתור א. ג'אנסן. רמקולים אלקטרוסטטיים עצומים שהבטיחו להחזיר את הבס שהלך לאיבוד ב- Quads חסר. בזמנו אמרו עליהם מומחים שהם כנראה הרמקולים הכי קרוב למושלמים אי-פעם.
AR-1 & 3a
רמקולים של חברת Acoustic Research שיצרה ציוד אודיו high-end. המותג נמצא כעת בבעלות Audiovox. אודיו ריסרץ' היה ידוע בסדרת ה- AR-3 של מערכות רמקולים, אשר השתמשו ב -305 מ"מ וופר אקוסטי של ה- AR-1, עם רמקולים אמצעיים לטווח בינוני, ראשונים מסוגם. שורה של רמקולי השעיה אקוסטית של AR היו יוצאי דופן ביחס לזמן שלהם ועלות סבירה.
Altec Voice of the Theaters
ווסטרן אלקטריק נאלצה להיפתר מעסקי הרמקולים שלה ואלטק נוצרה כדי לייצר את 755a ולהתמקד בפיתוח וייצור מערכות קולנוע. רבים מהם היו מעל 10 מטרים גבוה, ונועדו למלא תיאטראות גדולים. דגם 'קטן', A-7, היה בגודל של מקרר גדול והפך למוניטור דומיננטי באולפני הקלטות. אולם, הרמקול גם יוצר במסגרת מותאמת לשימוש ביתי.
קלסיקות של שנות ה-70
Rogers LS3/5a
אלה רמקולים קטנים מאוד שתוכננו על ידי ה- BBC, כן, קראתם נכון, בתור צגים לשימוש בטנדרים לשידור מחוץ לאולפן כדי להבטיח את איכות השידורים שלהם. הייצור ניתן למספר מפעלים ועשרות אלפים רמקולים נמכרו. מטרת המוצר הייתה להוציא צליל חלק וטבעי, וההצלחה הסופית זכתה להכרה רחבה. זה הוביל לשיגעון רבתי של מיני רמקולים.
Ohm A
העיצוב של לינקולן וולש עשה שימוש בדרייבר אחד בגודל 55 ס"מ כדי להפיק טווח שמע מלא עם זריקת קול מושלמת של 360 מעלות.
Electro Voice Interface A
השימוש מוצלח ראשון מסוגו של עיצוב העטרה נתן בס רציני עם עיוות קול נמוך מתוך קופסה קטנה אפילו יותר מאשר ARS.
אם יום אחד מתמזל מזלכם וקיבלתם ירושה הגונה של מכשירי אודיו וביניהם אחד או יותר מהרמקולים הקלאסיים שסקרנו פה, תתחדשו, אנחנו יכולים רק לקנא. אלה פריטים ששרדו את נזקי הזמן ושרדו את הזיכרון הקצר של ההיסטוריה לא צריך, אבל שווה לריב עליהן במסגרת הצוואה או וכדאי להצטייד מעורך דין ירושה תותח!
המאמר נכתב באדיבות ד"ר רן מובשוביץ http://www.the-lawyer.co.il/